úterý, května 16, 2006

Odkazy a zajímavosti

Rozhodl jsem se celému plénu svých pravidelných čtenářů vnutit touto cestou pár odkazů. Několik z nich vážných, několik nevázných. První mě napadá asi politika. Takže kdo ještě neznáte nechutně pravičácký blog D-FENS plný nechutných většinoupravd, tak tenhle článek mě docela zaujal. A tenhle taky.
Pak taky pár prasáren z mého oblíbeného webu kartinki.cz - svátek matek nic moc, ale nové tituly knih nebo ohlédnutí za zasněženou krajinou rozhodně stojí za shlédnutí. Slabé povahy ať zavřou očička a moralisté ať mi prominou.
Pak bych se s vámi taky chtěl podělat o vtipnou exkurzi do světa filozofů. Dneska jsem totiž byl v rámci povinné filozofie na přednášce s názvem Metody ve vědě. Když jsem hledal web přednášejícího, našel jsem hlavní sajtu Centra Fenomenologických Bádání a vybafnulo na mě jméno nechvalně známého Erazima Koháka. Mrkal jsem na drát hlavně na náplň práce všech uvedených vědců. Obecně se dá říci, že hovno dělají a ještě to navíc učí. Rozumítě někdo těm textům? Popiskům? Těm neskutečným kvantům cizích slov? (Bětka sem stejně asi nechodí, té jediné bych to snad i věřil...) a hlavně významu toho všeho?! A já u jednoho z těch pánů budu ústně žebrat o zápičet. Už se těším.
Takhle se dost lidí může nádherně živit neustálým omíláním úvah o počtu andělů, kteří se vejdou na špičku jehly. A všechny je platíme z našich daní...

Příklady pro ty, co nechtějí klikat na linky:
Jean Grondin, Úvod do hermeneutiky, kapitola V. - Heidegger: hermeneutika jako sebeprojasnění existenciální vyloženosti

2) věnovat se badatelské práci v oblastech klasické fenomenologické tradice a fenomenologické estetiky.
3) vyučovat fenomenologickou filosofii na ÚFaR UK

Cílem projektu je vstup do nového myslitelského postoje odhaleného pozdní Heideggerovou filosofií. Představit "myšlení bytí" jako nejvlastnější typ filosofické tematizace.

2 Komentáře:

At čtvrtek, listopadu 06, 2008 9:21:00 odp., Anonymous Anonymní řekl(a)...

Ja tem cizim slovum rozumim. Nerozumim vsak prilis napr. chemickemu nazvoslovi. Ve svetle vasi logiky bych pak mel chemiky povazovat za vyzirky. Ona fenomenoeogie, zvlaste Heideggerovska, opravdu pouziva zvlastni nazvoslovi a to proto,ze se snazi popsat veci,ktere beznym jazykem moc popsat nejdou. K pochopeni toho je vsak treba se snazit o nejaky hlubsi vhled do problematiky, cehoz vsak nelze dosahnout, pokud travime drahocenny cas psanim (a ctenim) neuzitecnych a zbytecnych blogu. Mluvte o tom, o cem rozumite...

 
At sobota, listopadu 08, 2008 3:00:00 odp., Anonymous Anonymní řekl(a)...

Tak zaprvé "mluvte o tom ČEMU ROZUMÍTE", když už tak moralizujete co se čtení a psaní týče.
Zadruhé se podívejte na datum posledního postu, když už jsme u toho psaní zbytečných a neužitečných textů (psát komentář ke dva a půl roku starému článku, který je na již dlouho nepoužívaném blogu, je vskutku nesmysl).
Dále jsem prezentoval vlastní názor pramenící z mých osobních pocitů. Tyhle filozofické slinty, které mě ten pán před lety učil, považuju za zbytečné, i když možná ne nesmyslné. Smysl třeba nějaký mají a koho to baví, ať si nad tím ve volném čase bádá, ale za hlavní náplň práce ať má něco užitečného.
Polemizovat o tom je zbytečné, tenhle blog je mrtvý a nikdo ho nečte, takže se běžte projevovat na idnes nebo novinky, kam podle formy vašeho příspěvku patříte a kde jistě najdete sobě rovné, kteří si rádi popovídají.

PS: Když něco píšete, podepište se. Aspoň nick, ale podepište se.

Milan de Milan

 

Okomentovat

<< Home