pátek, března 31, 2006

Mnoho zajímavého za jeden den

Ráno jsem z vlaku viděl městskou část Praha-Sedlec a poprvé co pamatuju jsem si nemusel zastesknout, jak hnusně a rozbitě vypadá silnice do Roztok. Ta silnice totiž není vidět. Není to nijak zásadní, tolik tý vody ještě není, ale třeba bude. Každopádně takhle spontánně a přírodně začíná generální rekonstrukce, která skončí až za půl roku krásnou novou skorodálnicí ;) a do té doby se bude jezdit přes okolní vesnice (jejichž obyvatelé se mohou radostí... třeba zcvoknout).

Na Pavláku jsem čekal na přechodu přes Sokolskou. Podle místního habitu mnoho lidí chodí kousek dál směrem na Vyšehrad a silnici pak přebíhá do ulice Na Bojišti, ale dneska jsem viděl extrém. Takový pán, tak 120 kilo, namakanej z posilovny a nesl v ruce sportovní tašku. Přišel a vyrazil po silnici po kraji úplně levého pruhu. Ani se nepodíval, jestli něco jede a prostě šel. A jak měl velký kozy a nemohl dát ruku s taškou k tělu, tak hned druhé projíždějící auto mu ji z ruky vyrazilo. Muhaha. Přeju mu to, frajírkovi.

Po cestě domů se mi zase naskytl na Masarykově nádru pohled na nový motoráček, který vypadal hrozně roztomile. A taky účelně, nijak moc křiklavý, mému konzervativnímu vkusu se docela líbil, byl nízkopodlažní a zelený. Dokonce jsem si udělal i kva-kvalitní foto, ale to sem nedám, protože nemám jak. Chvilku jsem hledal na internetu, ale zase tolik mě to nezajímá, tak mě to brzo přestalo bavit. Ale fotka bude. (updeted 5.4. - fotka je :)

A tím se dostávám k další problematice, a tou je komunikace. Ne však komunikace mezi lidmi, alébrž komunikace telefounu s pécé. BT přenašeč je mi po jedné drobné události nanic, začal jsem tedy rozmýšlet, jak na to jinak. I rozhodl jsem se vytáhnout ze šuplete prastarý infraport, který jsem kdysi ééé... ja to jenom... áá-zprivatizoval Ladislavovi (ale říkal, že mu nefunguje, tak to snad ani nevadí). Vzpomněl jsem si, že s ním kdysi byly problémy, ale něco jsem s ním tahal ještě za dob staré dobré 6510. Jaké bylo moje zklamání, když tam infraport nebyl a nenašel jsem ho ani jinde po domě. Půjčil jsem si tedy kabel, který by teoreticky měl fungovat k 6230 a 6101, ovšem není origoš a ačkoli Janičce prý k 6230 fungoval, mě nikoliv. I zbuznul jsem Máru, aby mi půjčil infraport. Se slovy, že ho nepotřebuje a že to stejně nebude fungovat, mi ho půjčil a pln optimismu jsem doma vrazil device do USB. Zařízení plug&play (přeloženo tlač&plač) se našlo a teoreticky fungovalo. Ovšem v systému se nejednalo o infraport, ale o standardní zařízení pro přenos dat v portu USB a to asi programu Nokia PC Suite nestačí. Lepší obladače neexistují a můžu se jít bodnout. Asi si koupim infrák, to je univerzál, dát za kabel 600, za dva roky si koupit telefon a zjistit, že s ním to nefunguje se mi nechce. Ach jo. Proč to nedávaj k tomu telefonu rovnou? Je to krátkej jednoduchej kabel s dvěma koncovkama. Výrobní cena tak 50 vočí. Ale ne, aby se dalo kšeftařit a napakovalo se na tom ještě spousta dalších lidí, prodává se to zvlášť. To je jak kryty na nokie. Za plastovej výlisek v ceně 10 korun chtěj 3-5 stovek. Nechápu.

1 Komentáře:

At pátek, března 31, 2006 11:07:00 odp., Blogger Ladislav řekl(a)...

Jojo, není nad borůvky a modrý zub. Ten motoráček se jmenuje zábavně Esmeralda, takže klíčová slova, podle nichž můžeš hledat, jsou "rekonstrukce 810 Esmeralda". Brr. To je jméno, jaké si můžou vymyslet snad jen železničáři.

 

Okomentovat

<< Home