sobota, srpna 12, 2006

Děti za volantem

Připadá mi to až neuvěřitelné, ale stalo se. V úterý jsem byl bruslit a stala se mi dost nečekaná věc - objížděl jsem zleva avii zaparkovanou těsně před křižovatkou. Když už jsem byl skoro u ní, řidič dal blinkr a rozjel se docela svižně vlevo do křižovatky a tím mi zkřížil cestu. Asi všichni víte, že brzdit na inlinech není tak úplně jednoduché, ale pod tíhou životní nutnosti se mi podařilo připrzdit a pak odskočit na travnatý pás uprostřed ulice. Kolem mě projela avie a koho nevidím v kabině? Hošík, tak 10-12 let, volant u nosu, huba od ucha k uchu a na sedadle spolujezdce dělňas-vater, který se smál s ním a povzbuzoval ho.
Dnes další šok. Vždycky je nepříjemné jet z kopce do křížovatky, i když víte, že jste na hlavní. Krom toho mám dojem, že bych spíš byl brán jako chodec a ne vozidlo. Tentokrát to stálo opravdu za to, když se mi cestu rozhodla zkřížit fóbie, kterou kočírovala tak osmiletá holčička, kterou měl na klíně na pedály dupající papá. Že jí bylo osm samozřejmě nemůžu vědět, ale předtím tam poblíž taky popojížděli na bruslích a byla mi výškově tak do pasu. Situace nebyla kritická, fóbii jsem viděl zdaleka (jela proti mně a pak odbočovala vlevo), ale stejně mě to děsí.
Uvedomují si ti rodiče, že kdyby se něco stalo tak je to ale fakt fest průser? Uznávám, že jsem na parkovišti ve svých sedmnácti letech taky párkrát auto řídil, ale těmhle škvrňatům bylo hluboko pod 15...
Fízlovská stanice je nedaleko, vyhlašuju teda anketu/fórum: Stalo se vám něco podobného a zřetelně vidíte SPZ vozidla. Jdete situaci hlásit nebo ne?

4 Komentáře:

At neděle, srpna 13, 2006 12:04:00 odp., Blogger Ladislav řekl(a)...

Hlásit nikoli. Tohle je zakořeněná bezohlednost tohoto národa, kterou vyléčí jedině čas, jak ho bude po roce 1989 přibývat. Druhá věc je, že kdyby byla hlídka městské policie častěji přítomna v ulicích, nemohl by si každý dělat "v sousedství", co se mu zachce, a nikdo by nemusel mít pocit, že donáší. U nás v Radostíně je to dost podobné. I já jejich nepřítomnosti zneužívám, když jezdím k autobusu značně opilý pro sestru.

 
At neděle, srpna 13, 2006 3:32:00 odp., Blogger McMilan řekl(a)...

Já to vidím jinak, jsem totiž pro určitý stupeň tolerance. Kupříkladu když fízl zastaví auto, které řídí sedmnáctiletý člověk a za spolujezdce má majitele auta, tak je docela důvodné se domnívat (pokud řidič není nebezpečný okolí), že se učí řídit (to se v autoškole naučit nedá) a může se přimhouřit oko. Stejně tak když někoho chytnou za volantem v teplákách s 0,3 promile a omluvou, že jede pro sestru ke vzdálené zastávce sociální dopravy... to se dá pochopit. Taky rozumím tomu, že čtyři roztočtí fízlové nebudou neustále v terénu, to prostě u nás na venkově nejde. Ale dvakrát mě ohrožovaly MALÉ DĚTI za volantem a to není samo sebou.
Jo a jestli jezdíš značně opilý kamkoliv, tak jsi hloupý Ládíku a koleduješ si o průser.

 
At středa, září 20, 2006 3:01:00 odp., Blogger Ladislav řekl(a)...

NIKDY nejezdím značně opilý kamkoli. Jen k autobusu. JEDNOU jsem jel značně opilý na chalupu a byla to noční můra.

 
At středa, září 20, 2006 3:01:00 odp., Blogger Ladislav řekl(a)...

...eee a na tu chalupu to byla jen zbytková opilost od večera...

 

Okomentovat

<< Home